0

Leverans & returer

Leverans
Alla våra produkter har blivit vägda, eftersom frakt- och hanteringskostnader prissätts beroende på vikt, men priset påverkas även av hur mycket den valda leverensmetod kostar. Du kan när som helst se den totala kostnaden i din varukorg. Vi sänder iväg varor måndag till fredag, och om du beställer före klockan 15:00 skickar vi samma dag.

Vi erbjuder frakt med följande företag: PostNord, Bring och GLS

- Posten/PostNord
Posten/PostNord levererar överallt i Sverige inom 1-4 arbetsdagar beroende på var du bor (se karta här). Ibland kan leveransen bli försenad med en eller två dagar.
Vi erbjuder leverans till din hemadress, samt leverans till uthämtningsställen och företagsadresser.
Du väljer plats för leveransen i din varukorg, där du även kan se prisuppgifter för de olika leveransalternativen.

- Bring/DHL
Bring/DHL levererar överallt i Sverige, inom 1-5 arbetsdagar beroende på var du bor (se karta här). Ibland kan leveransen bli försenad med en eller två dagar.
Med det här alternativet kan du välja mellan leverans till uthämtningsställen, eller företagsadresser. Du väljer plats för leveransen i din varukorg, där du även kan se prisuppgifter för de olika leveransalternativen.

- GLS/Schenker
GLSdelivers levererar överallt i Sverige, inom 2-4 arbetsdagar beroende på var du bor (se karta här). Ibland kan leveransen bli försenad med en eller två dagar.
Här erbjuder vi leverans till uthämtningsställen och företagsadresser. Du väljer plats för leveransen i din varukorg, där du även kan se prisuppgifter för de olika leveransalternativen.
 

Returer

Avbeställning
Du har 30 dagars rätt att avbeställa. Ibland kan tiden vara ännu längre, men i så fall framgår det av informationen på sidan.
 
De 30 dagarna börjar räknas från det att du fått produkten/produkterna levererade till dig, och slutar det datum då du skickar tillbaks den/dem till oss. (Bevisbördan för vilken dag du skickar tillbaka paketet ligger på dig.) Julklappar köpta mellan den 1 november fram tills 24 december kan returneras fram till februari nästa år.

Produkter som av hälsomässiga eller hygieniska skäl inte kan säljas igen om förpackningen brutits, kan inte returneras om så skett. Retur av dessa produkter måste ske i oöppnad originalförpackning. Alla andra produkter kan testas, på det sätt och i den utsträckning man skulle gjort i en butik. Om produkten använts mer än så betraktar vi produkten som använd, vilket innebär att om du gör en avbeställning får du bara tillbaka en del eller inget av köpsumman, beroende på det kommersiella värdet. För att vara säker på att få tillbaka hela summan ska du hålla dig till att testa produkten, på samma sätt som du skulle göra i en vanlig butik.

När du använder din rätt av avbeställa, måste du själv stå för fraktkostnaden för att skicka tillbaka produkten.
 
Hur du gör för att avbeställa:
 
1. (rekommenderad metod) Returnera produkten inom 30 dagar. När vi mottagit produkten kommer vi att återbörda köpsumman till dig, genom samma betalningsmetod som du använde. Kom ihåg att begära giltig dokumentation för frakten, ifall paketet skulle komma bort på vägen eller liknande.
 
 2. Alternativt (ej ett måste) skicka ett e-mail till info@postme.com, eller fyll i detta standardiserade avbeställningsformulär där du informerar oss om: vad problemet gäller, ditt ordernummer, vilken/vilka produkt/er samt antal du önskar avbeställa. Mailet måste ha kommit till oss senast 14 dagar efter det att du mottog paketet. Paketet måste därefter returneras inom 14 dagar efter att du informerat oss om att du vill avbryta köpet. Vi kan hålla kvar din betalning fram tills det att vi mottagit de aktuella produkterna, om du inte kan visa giltig dokumentation som bekräftar att du skickat dem. Köpsumman kommer sedan att återföras till dig, genom samma metod som du använde vid betalningen.

Om du undrar när pengarna kommer att bli tillgängliga för dig, vänligen kontakta vår kundservice på info@postme.com.

Om du behöver returnera något på grund av misstag från vår sida, vänligen kontakta kundtjänst så ordnar vi återköp och returfrakt.
 
Viktigt:
Se till att paketet innehåller ditt ordernummer (helst en kopia av din orderbekräftelse) och ange om du önskar att:
 
1. Få en ny produkt (en ny produkt kommer att skickas till dig,vänligen ange vad du vill ha) 
2. Få ersättning för köpsumman (vi kommer då att återföra den betalda summan till dig)
 
Produkten ska skickas till:
 
PostMe ApS
Hørkær 34, DK-2730 Herlev, Danmark
 
OBS! Notera att vi inte accepterar paket som skickas mot postförskott.

Du får ett bekräftelsemail på att vi mottagit ditt paket. Vänligen ha tålamod under högtider, då det på grund av extra arbetsbörda kan ta lite längre tid. Normal svarstid är 1-3 arbetsdagar efter att vi mottagit ditt paket.
 
Garanti:
Du har 24 månaders garanti när du handlar hos PostMe. Det innebär att du kan välja att få din produkt reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller kanske få en prisnedsättning beroende på den specifika situationen. Detta gäller naturligtvis endast om din begäran att utnyttja garantin är berättigad, och produkten inte skadats genom felanvändning eller att du (eller någon annan) på annat sätt själv orsakat felet.

Din begäran om att utnyttja garantin ska meddelas inom rimlig tid från det att du upptäckt felet, vilket som längst innebär inom 2 månader.

Om det visar sig att din garanti-begäran är berättigad, kommer vi att ersätta dig för de fraktkostnader du haft för att returnera varan till oss. Det är dock nödvändigt att du tar skriftlig kontakt med oss innan produkten returneras.

Viktigt! Kontakta oss alltid på e-postadress info@postme.com om du vill utnyttja garantin, innan du returnerar produkten!

Vänligen hänvisa till den skriftliga kommunikation som förekommit när du skickar produkten, så förkortar du tiden på processen. Kom ihåg att alltid returnera en produkt i korrekt förpackning, samt att skaffa ett kvitto som dokumenterar frakten om du vill få ersättning för denna kostnad.
 
Klagomål:
Om du har några klagomål kring ditt köp, vänligen kontakta info@postme.com.