0

Användarvillkor

Hemsida: https://www.postmedental.se/
Företagsnamn: PostMe ApS
Associationsform: APS
CVR: DK-27267971
Företagsadress: Hørkær 34, Herlev, 2730, Danmark
E-postadress: info@postme.com
Telefon: +4532109721
Företagsstart: 30.06.2003

Kontaktinformation
Om du vill skriva till oss, kan du välja mellan att göra det här nedanför, eller skicka e-post till info@postme.com. Om ditt ärende rör en order som redan är beställd, var då vänlig och uppge ordernummer och/eller e-mail. Mail besvaras inom 48 timmar (endast på veckodagar), men vanligtvis har vi möjlighet att svara redan inom 24 timmar.

Vår adress

PostMe ApS
Hørkær 34
DK-2730 Herlev
Danmark
Vat-nummer: DK-27267971
(company registration no.)

Beställning:
Vi sänder iväg varor måndag till fredag, och om du beställer före klockan 15:00 skickar vi samma dag. Om inte produkten är försedd med ett förseningsmeddelande. I så fall skickas varan dagen efter det datum som anges på förseningsmeddelandet.

Om du har frågor om en produkt som inte finns i vår internetbutik, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att ordna den åt dig.

Alla priser är inklusive moms och andra avgifter. Kontrollera ditt lands importregler innan du beställer.

Strax efter att du gjort en beställning kommer du att få en orderbekräftelse skickad till din e-postadress.

Du kan se dina tidigare beställningar genom att logga in på hemsidan.

Betalning
Vi accepterar följande metoder för betalning.  

  • Visa - Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • MobilePay
  • Visa Electron / Debit
  • MasterCard Maestro/Debit
  • JCB
  • ViaBill
  • Paypal
  • Klarna
  • Via bank

 
Beloppet kommer att dras från ditt kort när vi har paketerat din beställning och skickat den från vårt lager. På så vis kan du alltid vara säker på att produkterna finns i lager och är på väg till dig, innan det dras några pengar. Vi kan inte dra ett högre belopp än det du medgett i din beställning.

När du gör en internetbetalning med ditt kreditkort är du försäkrad mot missbruk av ditt kort. Du kan alltid vägra en betalning, när du mottar listan på gjorda köp. Om ditt kort på något sätt missbrukats i samband med köp från en internetbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i deras betalningssystem (vilket PostMe gör), behöver du inte ens betala någon självrisk.

Informationen du uppger för att kunna genomföra online-transaktionen krypteras. PostMe har inte tillgång till din information. Vi kommer inte att ge vidare eller sälja din information till tredje part. Vi krypterar även alla lösenord, så om du glömmer bort eller förlorar ditt lösenord kan vi endast förse dig med ett nytt. Om detta händer, vänligen kontakta vår kundsupport.
 
Villkor
Vi är inte ansvariga för tryckfel, förseningar, restnoteringar eller att produkter sålt slut. Om någon av dessa situationer uppstår, kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt för att försöka åstadkomma en tillfredsställande lösning för dig.
 
Frakt
Alla våra produkter har blivit vägda, eftersom frakt- och hanteringskostnader prissätts beroende på vikt, men priset påverkas även av hur mycket den valda leverensmetod kostar. Du kan när som helst se den totala kostnaden i din varukorg. Vi sänder iväg varor måndag till fredag, och om du beställer före klockan 15:00 skickar vi samma dag.

Vi erbjuder frakt med följande företag: PostNord, Bring och GLS

- Posten/PostNord
Posten/PostNord levererar överallt i Sverige inom 1-4 arbetsdagar beroende på var du bor (se karta här). Ibland kan leveransen bli försenad med en eller två dagar.
Vi erbjuder leverans till din hemadress, samt leverans till uthämtningsställen och företagsadresser.
Du väljer plats för leveransen i din varukorg, där du även kan se prisuppgifter för de olika leveransalternativen.

- Bring/DHL
Bring/DHL levererar överallt i Sverige, inom 1-5 arbetsdagar beroende på var du bor (se karta här). Ibland kan leveransen bli försenad med en eller två dagar.
Med det här alternativet kan du välja mellan leverans till uthämtningsställen, eller företagsadresser. Du väljer plats för leveransen i din varukorg, där du även kan se prisuppgifter för de olika leveransalternativen.

- GLS/Schenker
GLSdelivers levererar överallt i Sverige, inom 2-4 arbetsdagar beroende på var du bor (se karta här). Ibland kan leveransen bli försenad med en eller två dagar.
Här erbjuder vi leverans till uthämtningsställen och företagsadresser. Du väljer plats för leveransen i din varukorg, där du även kan se prisuppgifter för de olika leveransalternativen.

Avbeställning
Du har 30 dagars rätt att avbeställa. Ibland kan tiden vara ännu längre, men i så fall framgår det av informationen på sidan.

De 30 dagarna börjar räknas från det att du fått produkten/produkterna levererade till dig, och slutar det datum då du skickar tillbaks den/dem till oss. (Bevisbördan för vilken dag du skickar tillbaka paketet ligger på dig.) Julklappar köpta mellan den 1 november fram tills 24 december kan returneras fram till februari nästa år.

Produkter som av hälsomässiga eller hygieniska skäl inte kan säljas igen om förpackningen brutits, kan inte returneras om så skett. Retur av dessa produkter måste ske i oöppnad originalförpackning. Alla andra produkter kan testas, på det sätt och i den utsträckning man skulle gjort i en butik. Om produkten använts mer än så betraktar vi produkten som använd, vilket innebär att om du gör en avbeställning får du bara tillbaka en del eller inget av köpsumman, beroende på det kommersiella värdet. För att vara säker på att få tillbaka hela summan ska du hålla dig till att testa produkten, på samma sätt som du skulle göra i en vanlig butik.

När du använder din rätt av avbeställa, måste du själv stå för fraktkostnaden för att skicka tillbaka produkten.

Hur du gör för att avbeställa:
 
1. (rekommenderad metod) Returnera produkten inom 30 dagar. När vi mottagit produkten kommer vi att återbörda köpsumman till dig, genom samma betalningsmetod som du använde. Kom ihåg att begära giltig dokumentation för frakten, ifall paketet skulle komma bort på vägen eller liknande.
 
 2. Alternativt (ej ett måste) skicka ett e-mail till info@postme.com, eller fyll i detta standardiserade avbeställningsformulär där du informerar oss om: vad problemet gäller, ditt ordernummer, vilken/vilka produkt/er samt antal du önskar avbeställa. Mailet måste ha kommit till oss senast 14 dagar efter det att du mottog paketet. Paketet måste därefter returneras inom 14 dagar efter att du informerat oss om att du vill avbryta köpet. Vi kan hålla kvar din betalning fram tills det att vi mottagit de aktuella produkterna, om du inte kan visa giltig dokumentation som bekräftar att du skickat dem. Köpsumman kommer sedan att återföras till dig, genom samma metod som du använde vid betalningen.

Om du undrar när pengarna kommer att bli tillgängliga för dig, vänligen kontakta vår kundservice på info@postme.com.

Om du behöver returnera något på grund av misstag från vår sida, vänligen kontakta kundtjänst så ordnar vi återköp och returfrakt.
 
Viktigt:
Se till att paketet innehåller ditt ordernummer (helst en kopia av din orderbekräftelse) och ange om du önskar att:
 
1. Få en ny produkt (en ny produkt kommer att skickas till dig,vänligen ange vad du vill ha) 
2. Få ersättning för köpsumman (vi kommer då att återföra den betalda summan till dig)
 
Produkten ska skickas till:
 
PostMe ApS
Hørkær 34, DK-2730 Herlev, Danmark
 
OBS! Notera att vi inte accepterar paket som skickas mot postförskott.

Du får ett bekräftelsemail på att vi mottagit ditt paket. Vänligen ha tålamod under högtider, då det på grund av extra arbetsbörda kan ta lite längre tid. Normal svarstid är 1-3 arbetsdagar efter att vi mottagit ditt paket.
 
Garanti:
Du har 24 månaders garanti när du handlar hos PostMe. Det innebär att du kan välja att få din produkt reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller kanske få en prisnedsättning beroende på den specifika situationen. Detta gäller naturligtvis endast om din begäran att utnyttja garantin är berättigad, och produkten inte skadats genom felanvändning eller att du (eller någon annan) på annat sätt själv orsakat felet.

Din begäran om att utnyttja garantin ska meddelas inom rimlig tid från det att du upptäckt felet, vilket som längst innebär inom 2 månader.

Om det visar sig att din garanti-begäran är berättigad, kommer vi att ersätta dig för de fraktkostnader du haft för att returnera varan till oss. Det är dock nödvändigt att du tar skriftlig kontakt med oss innan produkten returneras.

Viktigt! Kontakta oss alltid på e-postadress info@postme.com om du vill utnyttja garantin, innan du returnerar produkten!

Vänligen hänvisa till den skriftliga kommunikation som förekommit när du skickar produkten, så förkortar du tiden på processen. Kom ihåg att alltid returnera en produkt i korrekt förpackning, samt att skaffa ett kvitto som dokumenterar frakten om du vill få ersättning för denna kostnad.
 
 
Klagomål:
Om du har några klagomål kring ditt köp, vänligen kontakta info@postme.com.
 
Din personliga information:
För att kunna genomföra online-köp hos PostMe måste du vara registrerad med följande personliga information:
 
Namn
Adress
E-postadress
 
Vi registrerar endast dessa uppgifter för att kunna skicka produkten till dig.

Informationen kommer att lagras i 5 år, och sedan raderas.
Den information som du uppger till PostMe kommer INTE att säljas till eller på annat sätt komma tredje part till handa. Vi kommer inte att registrera någon känslig information.
 
Du har rätt att se vilken information vi har registrerat om dig. Vänligen kontakt info@postme.com för mer information. 
 
Hur du genomför ett köp hos PostMe:
1. Leta upp den produkt(er) som du vill ha och lägg dem i kundvagnen. Fortsätt sedan till kassan.
2. Välj leveransmetod.
3. Skriv in din personliga information, och godkänn våra köpvillkor.
4. Välj betalningsmetod.
5. Kontrollera att all information stämmer, och godkänn köpet.
6. Vi mottar din beställning i vårt system och skickar en orderbekräftelse till dig.
7. Produkten/produkterna paketeras, och du får en bekräftelse när de skickats. Först då dras beloppet från ditt konto.

8. Paketet levereras till dig.

Konfidentialitet
Vi ger ALDRIG någon information vidare till tredje part. Vi använder cookies i webshopen för att förbättra din upplevelse.

När du köpt en produkt från någon av våra sidor kan PostMe kontakta dig med specifika erbjudanden rörande produkter du tidigare köpt, ifall priset förändras eller om vi har en kampanj. Vill du inte få information om sådana erbjudanden, vänligen kontakta oss på info@postme.com för att bli borttagen ifrån vår e-postlista. Det här gäller inte vårt nyhetsbrev, utan baseras endast på tidigare köpta produkter.

Uppdateringar
Vi uppdaterar sidan flera gånger i veckan, och lägger till nya produkter varje dag, så besök gärna sidan ofta.  

Insamling och användning av personliga data
När du besöker den här websidan registreras endast icke-känslig data, såsom namnet på din internetleverantör och skärmupplösning.
Vi samlar endast in den här typen av information för att kunna ge dig en mer användarvänlig upplevelse och bättre support om det skulle bli nödvändigt. Vi registrerar endast din personliga information om du genomför ett köp, eftersom det är enda sättet för oss att kunna leverera produkten till dig. När du handlar på sidan förser vi dig med ett användarnamn och lösenord. Det gör det enklare för dig att handla på sidan (sidorna) i framtiden, eftersom alla informationsfält då redan är automatiskt ifyllda.
 
Personlig data till tredje part
Din personliga data kommer inte att utbytas med tredje part, om det inte sker som en direkt konsekvens av din transaktion på PostMes sida (sidor). Vi måste dock utlämna dina adress-uppgifter till fraktombudet, för att kunna leverera dina produkter. Din betalningsinformation kommer att skickas krypterad på en säker linje till vår betalningsmottagare. Vi använder 2 oika betalningsmottagare, och båda uppfyller de höga krav vi ställer. Vi kommer aldrig att registrera eller ha någon som helst kännedom om dina kortuppgifter. Den informationen är en fråga mellan dig och vår betalningsmottagare. Din personliga information (namn, adress och e-post) kommer att lagras krypterad på ett säkert sätt, utan att överföras. Enda undantaget är om du gör en beställning via telefon, eftersom vi då måste fråga om dina kortuppgifter för att kunna genomföra transaktionen. Därför rekommenderar vi dig att i största möjliga utsträckning genomföra dina transaktioner via vår hemsida.
 
Datasäkerhet
Vi lagrar inga uppgifter om ditt kreditkort. Informationen sänds direkt till våra betalningsmottagare. All data SSL-krypteras, vilket innebär att om de komprimeras blir de oläsbara. Lösenord till våra sidor krypteras också - på så vis får endast du tillgång till ditt lösenord. Om du glömmer bort ditt lösenord kan vi inte ta reda på vad det är, utan endast förse dig med ett nytt lösenord. 

Cookies
Vi använder så kallade cookies för att förbättra din shopping-upplevelse hos oss. Vi använder även tredje-parts-cookies för sidans statistiska system. Användandet av cookies är numera standard inom hela internetindustrin, för att spara data och därigenom kunna erbjuda en mer användarvänlig upplevelse. Du kan när som helst radera cookies från din dator.

Kontakt
Om du har några frågor kring hanteringen av din personliga data, vänligen tveka inte att ta kontakt med oss genom vår kontaktsida.

Data-ansvar
Administrating Director Anders Riedel är ansvarig för PostMe ApS nödvändiga och respektfulla hantering av din data.

Tack för din uppmärksamhet.
PostMe